Anxietatea Socială în ziua de azi

Ți se întâmplă deseori să refuzi invitații în grupuri sociale de teamă că nu te vei simți în largul tău? Te temi că vei fi judecat de ceilalți când intri într-o încăpere? Sau este chiar mai rău de atât, gândul de a fi într-un grup de oameni îți dă palpitații?

Este imposibil să eviți viața socială în totalitate dacă vrei să duci o viață normală și știm, din numeroase studii și cercetări psihologice realizate de-a lungul anirlo, că relațiile sociale bune sunt un factor major în fericirea noastră.

Anxietatea socială este cea mai comună formă de tulburare de anxietate. Studiile au arătat că afectează aproximativ 13-14% din oameni la un moment dat în viața lor. Izolarea creată de anxietatea socială poate duce la singurătate și depresie, care nu fac altceva decât să scadă stima, încrederea de sine și multe alte efecte negative.

Pentru a înțelege mai bine acest fenomen, să înțelegem pentru început:

De ce avem emoții?

Emoția este definită ca o reacție afectivă de intensitate mijlocie și de durată relativ scurtă, însoțită de modificări în activitatea organismului, oglindind atitudinea individului față de realitate. Cuvântul “emoție” provine din cuvântul latin “emotionis”, în traducere “impulsul ce  aduce reacții”.

Înțelegem din asta că emoțiile sunt acolo pentru a ne pune în mișcare. Ori spre ceva ori departe de ceva. Cu toții avem nevoi de bază adânci – pentru afecțiune, securitate, iubire, hrană, adăpost. Avem nevoie de statut, de semnificație, de atenție. Avem nevoie de stimulare, de exersarea creativității. Unele emoții ne conduc către experiențe care ne ajută să ne satisfacem aceste nevoi, iar altele ne îndepărtează de experiențe sau situații care, credem noi, ne-ar împiedica să satisfacem nevoile noastre esențiale.

Gândește-te la poftă, dragoste, mânie – sunt emoții care ne motivează spre o experiență. Și gândește-te la emoții care ne îndepărtează de ceva- frică, teroare, dezgust.

Sperăm întotdeauna că emoțiile noastre își fac bine treaba și ne conduc spre ceea ce este bun pentru noi. Dar uneori nu reușesc. Fobia sau anxietatea socială este una dintre ele.

O altă problemă este că, cu cât eviți mai mult o situație, cu atât crește frica în jurul ei. Creierul tău emoțional trage concluzii din comportamentul tău: dacă eviți o situație tot timpul, înseamnă că este periculoasă. Așa că o să-ți ridice și mai mult teama de această situație pentru a se asigura că vei sta departe.

Ce este Anxietatea Socială?

Există o diferență între senzația de a nu te simți confortabil într-un loc în care nu cunoști pe nimeni și disperarea care poate să apară chiar și atunci când ești însoțit  de prieteni sau familie.

De asemenea, există o diferență radicală între anxietatea socială și starea de introversie. (citește mai multe despre ce înseamnă să fii introvertit AICI).
Nimănui nu îi place să fie judecat, criticat, să fie neplăcut de alții, însă pentru unii frica de a primi reacții negative din partea celorlalți se poate transforma în paranoia și panică în momentul în care intră în contact cu cineva.

Persoanele cu tulburare de anxietate socială au o frică irațională de a fi urmărite, judecate sau evaluate, se simt irațional jenate și umilite. Anxietatea și disconfortul devin atât de extreme în unele cazuri, în cât interferează cu viața de zi cu zi.

Diferența între timiditate normală și anxietate socială este dată de severitatea și persistența simptomelor care se manifestă. Persoanele care suferă de tulburare de anxietate socială prezintă atât simptome emoționale, cât și fizice.

Simptomele Tulburării de Anxietate Socială

Simptome emoționale

  • Frica intensă de situații și locuri în care nu cunoști alte persoane
  • Frica de a fi în centrul atenției
  • Frica de a nu spune ceva nepotrivit
  • Frica de situațiile în care ai putea să fii judecat
  • Imposibilitatea de a stabili un contact vizual cu oamenii
  • Teama că ceilalți ar putea să îți descopere frica, rușinea
  • Teama de a părea prost, ciudat
  • Teama de a mânca în fața altor oameni
  • Teama de a purta discuții telefonice de față cu alte persoane
  • Teama de a fi tachinat, de a se glumi pe seama ta
  • Anxietatea care te cuprinde cu multe zile în avans pentru evenimente viitoare

Simptome fizice

  • Îmbujorare, roșire
  • Transpirație abundentă
  • Tremurat
  • Tensiune musculară
  • Bătăi puternice de inimă, palpitații
  • Probleme de respirație
  • Gură uscată
  • Bâlbâială

De cele mai multe ori, persoanele care suferă de  tulburare de anxietate socială știu că frica lor este exagerată, însă nu reușesc să controleze anxietatea pe care o simt.

Consecințele Anxietății Sociale

Consecințele tulburării de anxietate socială pot fi devastatoare, indivizii care suferă de aceasta fiind mai susceptibili de a fi singuri, de a atinge niveluri mai scăzute de  educație, și de a se îndrepta și spre alte afecțiuni precum depresia, abuzul de droguri și alcool. În general, un individ care suferă de anxietate socială are puțini oameni în jurul său și un istoric de muncă neregulat.

Care este Soluția?

Anxietatea socială provine, de obicei, dintr-o anumită traumă ascunsă, inconștientă, și având în vedere că este o problemă care provine din subconștientul tău, eforturile tale conștiente de a lupta împotriva situației pot eșua cu ușurință. Asta nu va face decât să îți scadă și mai mult încrederea de sine.

Hipnoza este modalitatea perfectă de a te expune într-un mod sigur și relaxat într-o situație pe care o eviți.

Anxietatea socială este un comportament învățat. Nu te-ai născut cu această reacție; la un moment dat în viața ta s-a întâmplat ceva care a provocat mintea să gândească și să acționeze în acest fel. Cu toate acestea, poți ‘’ învăța mintea să gândească șă să acționeze într-un mod complet diferit folosind hipnoterapia.

Hipnoterapia te ajută să îți schimbi sistemul de credințe și legăturile adânci care îți afectează viața. Îți poate stimula stima de sine și crește încrederea, ceea ce va duce la schimbarea atitudinii față de tine dar și față de ceilalți.  Te ajută să te relaxezi și să anulezi disconfortul fizic pe care îl simți când intri în contact cu alte persoane. De fapt, hipnoza te ajută să ajungi la baza problemei și este cel mai eficient mod prin care îți poți gestiona anxietatea socială.

Gândește-te doar la cât de bine te vei simți când vei reuși să calmezi neliniștea și gândurile negative care te fac să te simți anxios sau înspăimântat în situații sociale. Gândește-te cum te vei simți după ce vei îndepărta stilul de viață distructiv și-l vei înlocui cu un model pozitiv și constructiv.

Dacă vrei să afli mai multe despre cum funcționează hipnoza, despre cum funcționează mintea, despre diferitele metode de inducere a stării de transă, despre cum să lucrezi cu copii, cu adulți, despre cum poți folosi hipnoza în controlul și managementul durerii și multe multe altele, te invit atunci la următorul Training Profesional de Hipnoză.

Pentru a te înscrie la următorul Training Profesional de Hipnoză precum și pentru a vedea mai multe detalii și programul pe zile dă click AICI.

Dacă ți-a plăcut, poți chiar să te abonezi la newsletter! Chestia aia de mai jos unde bagi datele tale și apoi dai click pe butonul roșu pe care scrie ‘Mă Abonez’!

PS: Spread the Dragostea! Dă și altora să citească, distribuie mai departe!

Summary
Ce Este Anxietatea Socială și Cum Poate Fi Depășită?
Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn
Article Name
Ce Este Anxietatea Socială și Cum Poate Fi Depășită?
Description
Descoperă ce este si cum se manifesta anxietatea socială. Află care este cea mai simplă și eficientă formă de terapie pentru a te vindeca.
Author
Publisher Name
Eugen C. Popa
Publisher Logo
Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn