Importanța abilităților de comunicare nu poate fi subestimată. Am selectat 10 studii despre comunicarea eficientă care arată cât de mult contează să știm să comunicăm bine dacă ne dorim să fim convingători și să avem succes în multiplele aspecte ale vieții noastre.

Sistemul educațional din prezent nu pune suficient accentul pe dezvoltarea abilităților de comunicare și mulți studenți nu iau în serios asemenea cursuri de “comunicare” care se regăsesc mai mereu în curricula universitară, indiferent de specializarea aleasă.

Un lucru asemănător se întâmplă și în corporațiile moderne unde angajații de obicei nu consideră că a comunica bine este o prioritate sau că a învăța despre acest lucru pseudoștiințific este mai mult decât o risipă de timp.

Este adevărat că din păcate multe cursuri de soft skills nu sunt foarte inspiraționale și nu depășesc nivelul ascultării active și a mesajelor de tip Eu. Această abordare nu este suficientă dacă ținem cont de importanța reală a comunicării interpersonale eficiente, acest lucru fiind revelat și de următoarele 10 studii:

Incredere in sine
Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

 

1.Persoanele care comunică bine au un grad mai mare de încredere de sine

Conform unui articol de pe Live Strong studiile arată că persoanele care comunică bine sunt de cele mai multe ori extrovertite, ceea ce le ajută să aibă un grad mai mare de încredere în sine. Articolul menționează un studiu din 2001 apărut în publicația științifică “Journal of Research in Personality” care pune încrederea de sine mare a extrovertiților pe seama ușurinței cu care aceștia abordează străinii.

Extrovertiții apar mai prietenoși și vorbesc ușor în grupuri mari de persoane, ceea ce îi face pe ceilalți să îi perceapă într-un mod pozitiv, crescându-le astfel încrederea de sine. Oamenii care nu au încredere în forțele proprii sunt anxioși când vine vorba de a interacționa cu persoane noi și nu se simt bine într-un grup.

Mai multi bani
Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

2.Oamenii cu abilități bune de comunicare câștigă mai mulți bani

O cercetare condusă de D.B. Curtis în 1988 concluzionează că cele mai valoroase abilități pe piața locurilor de muncă sunt cele de comunicare, conform declarațiilor celor peste 1000 de manageri de HR care au fost intervievați pentru acest studiu.

Această informație sugerează că dintre toate celelalte abilități pe care le putem dezvolta cel mai important este să ne investim resursele în dezvoltarea abilităților de comunicare, lucru valabil și în prezent dacă ne gândim cât de mult contează vorbitului în public sau cunoașterea limbilor străine.

Dacă putem să comunicăm foarte eficient avem mai multe șanse să găsim un job care să ne aducă mulți bani și o carieră de succes.

Relatii fericite
Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

3.Abilități mai bune de comunicare = căsnicii mai fericite

Studiile arată că una dintre cauzele principale de divorț este reprezentată de probleme de comunicare. O bună comunicare este esențială pentru a avea relații sănătoase.

John Gottman de la Universitatea din Washington s-a ocupat toată cariera sa cu studiul relațiilor dintre oameni. După mai mult de 40 de ani de cercetări poate spune cu certitudine că cel mai dificil lucru cu care se confruntă oamenii este felul în care comunică unul cu celălalt într-o relație.

Această informație ar trebui să ne dea de gândit pentru că înseamnă că cei care comunică mai eficient într-o relație au mai mult șanse de împlinire la acest nivel și cel mai probabil împărtășesc o legătură mai puternică cu partenerul de viață. Acest lucru se traduce printr-o căsnicie mai fericită.

Gottman a identificat principalele 4 probleme de comunicare într-o căsnicie care pot duce la divorț: criticarea personalității partenerului, sfidarea, comunicarea defensivă și refuzul absolut de a mai comunica.

Familie de succes
Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

4.Comunicarea se află la baza unei familii de succes

Dacă vrei să ai o familie sănătoasă și fericită atunci este important să va comunicați așteptările cu privire la rolul pe care trebuie să îl aibă fiecare membru al familiei și sarcinile atașate acestui rol pentru a asigura o cooperare cât mai bună.

Acest lucru a fost obiectul studiului lui Pearson și Sessler din 1991 intitulat “Comunicarea în familie și sănătatea: menținerea satisfacției căsniciei și a calității vieții“. Aceștia au stabilit că sprijinul, negocierea, destăinuirile, comunicarea nevoilor, denaturarea pozitivă și înțelegerea celorlalți membri ai familiei sunt doar câteva dintre elementele unei bune comunicări dacă ne dorim să menținem sănătatea și fericirea familiei.

Leadership
Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

5.Comunicarea eficientă ajută la dezvoltarea abilităților de leadership

Una dintre lucrările academice interesante care s-au scris pe acest subiect pune accentul pe importanța dezvoltării unui model etic de leadership denumit Modelul 4 V ce vizează educarea studenților care vor putea deveni astfel adevărați lideri ai viitorului.

Modelul etic de leadership 4 V înglobează ca elemente cruciale în leadership următoarele: valori, viziune, voce și virtute.

“Vocea” este abilitatea de a comunica și de a îndeplini obiectivele stabilite și poate fi îmbunătățită prin exerciții ce cresc nivelul de cunoștințe ce țin de comunicarea interpersonală sau de grup.

Tanar absolvent
Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

6.Comunicarea bună este esențială pentru tinerii care intră pe piața forței de muncă

354 de manageri au participat la un studiu publicat în The International Journal of Business Communication și în cadrul acestuia li s-a cerut să alcătuiască un top al competențelor pe care le au în vedere atunci când angajează proaspăt absolvenți de facultate.

Pe primul loc în acest top al celor mai râvnite competențe s-a situat abilitatea eficientă de comunicare, urmată apoi de capacitatea de rezolvare a problemelor și de motivație.

Dacă esti proaspăt absolvent și îți dorești un job entry-level în cadrul unui companii atunci acum este momentul să începi să îți dezvolți abilitățile de comunicare.

Antreprenor de succes
Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

7.În top 3 calități ale antreprenorilor de succes pe locul 1 se află o capacitate de comunicare foarte bună

Un alt studiu a încercat să afle de la deținătorii unor mici afaceri și de la reprezentanții băncilor care sunt după părerea lor factorii cheie ce contribuie la succesul unei afaceri.

Participanții implicați au fost de părere că cel mai mult contează o capacitate bună de comunicare dar și de ascultare în același timp. Construirea unei afaceri depinde foarte mult de informațiile pe care le avem la dispoziție. Din acest motiv este bine să ne dezvoltăm abilitatea de a comunica și de a face schimb rapid de informații dar și de a asculta și de a extrage acele informații care ne sunt utile în demersul nostru.

Atitudine mai critica fata de mass media
Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

8.Un set de bune abilități de comunicarea înseamnă o atitudine mai critică față de mass-media

Acest studiu susține că dacă avem cunoștințe mai solide de comunicare și media putem să ne concentrăm mai bine pe sursele folosite de mass-media și să evaluăm mesajul artistic și vizual portretizat.

Studiul s-a axat în principal pe televiziune dar arată că oamenii care înțeleg mai bine aspectele tehnice și artistice ale oricărui mediu de comunicare vizuală pot fi mai critici în evaluarea mesajului transmis de mediul respectiv.

Vorbit in public
Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

9.Abilitatea noastră de a comunica ne oferă instrumentele necesare pentru a participa la societate

Prin citit și scris putem să ne dezvoltăm mai bine și abilitățile de comunicare dacă dorim să luăm parte la viața publică în calitate de cetățeni.

Vorbitul în public a fost principalul mod de participare ce a condus la nașterea democrației în Atena antică și chiar și în zilele noastre dialogul public este pentru mulți oameni un mijloc de participare la viața publică, conform unui studiu.

Fie că este vorba de participarea la dezbateri publice sau de scrierea de petiții și scrisori adresate autorităților, cu toții putem schimba ceva în societatea noastră dacă știm să comunicăm și să ne exprimăm dorințele și nevoile.

Comunicare parinte-copil
Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

10.Felul în care copiii comunică cu părinții lor le influențează încrederea de sine și sănătatea

Copiii și tinerii care cresc în familii lipsite de căldură părintească și iubire sunt mai predispuși la probleme emoționale, abuz de droguri și comportamente sexuale riscante.

O bună comunicare părinte-copil poate duce de exemplu la folosirea unor metode contraceptive mai bune și poate scădea rata comportamentelor sexuale riscante. Comunicarea pozitivă din cadrul familiei îi poate ajuta pe tineri să ia decizii mai bune.

Studiile arată că adolescenții vor să aibă parte de consiliere din partea părinților și mulți dintre ei preferă să vorbească cu părinții lor decât să afle lucruri de la școală, spital, prieteni sau din media.

Concluzie

Stilul tău de comunicare poate influența felul în care ești perceput de persoanele din jurul tău și astfel poate avea un rol decisiv în tot ceea ce ține de viața ta profesională și personală.

Învață să comunici mai bine și nu uita să ai încredere în tine pentru că oamenii care au mai multă stimă de sine au și o capacitate mai bună de comunicare.

Dacă ți-a plăcut, poți chiar să te abonezi la newsletter! Chestia aia de mai jos unde bagi datele tale și apoi dai click pe butonul roșu pe care scrie ‘Mă Abonez’!

PS: Spread the Dragostea! Dă și altora să citească, distribuie mai departe!