Încrederea de sine scade când te gândești că trebuie să intri într-o cameră plină cu oameni noi? Te frustrează faptul că eviți riscurile deoarece te temi prea mult? Depinzi de aprobarea celor din jurul tău pentru a te simți bine cu alegerile tale? Simți uneori că nu te aștepți să ai succes în ceea ce faci?

Majoritatea dintre noi ne naștem cu o încredere de sine extraordinară. Când suntem mici nu ne temem să ne asumăm riscurile, să ne luptăm cu cei mari pentru dorințele noastre, să încercăm lucruri noi, să comunicăm. Asta pentru că nu am început încă să ne judecăm pe noi înșine ca fiind inteligenți sau proști, frumoși sau urâți, impunători sau timizi. Nu am cunoscut încă noțiuni ca posibil și imposibil, sigur sau riscant.

Și, la fel de important, nu am avut timp să absorbim judecățile, temerile și limitările oamenilor, culturii și mediului care ne înconjoară.

Acestea au fost zilele noastre bune! 😀

Acea încredere de sine naturală și nevinovată începe însă să ne părăsească destul de repede. Și, până încheiem școala (poate primul ciclu important al vieții) știm deja că “încrederea de sine se câștigă”.

Deci, ce știm?! Cine se simte încrezător în jurul persoanelor de sex opus? Tipii sau fetele care au avut succes în relațiile cu sexul opus. Cine se simte încrezător că poate fi un sportiv bun? Copilul care a arătat abilități sportive. Cine se simte încrezător în corpul său? Cei cărora li s-a spus că sunt frumoși.

Spre deosebire de încrederea naturală cu care ne-am născut, această nouă încredere de sine necesită o dovadă.

Chiar și psihologii sau terapeuții care încurajează încrederea de sine se concentrează asupra a ceea ce poți face ca o cale de a-ți câștiga stima de sine. Înțelepciunea noastră comună a fost foarte bine sintetizată de William Jennings Bryan care a  spus:

„Calea de a dezvolta încrederea de sine este să faci ceea ce te temi și să obții o înregistrare de experiențe de succes în istoria ta personală”.

Această abordare funcționează… într-o anumită măsură. Pentru că ne lovim de o problemă: Fără încredere de sine, mulți nu încearcă nici măcar să înceapă anumite lucruri. Și chiar dacă o fac, succesul încercării este în mare măsură determinat de nivelul de încredere în acest efort.

Deci, dacă ai impresia că ești un ciudat care nu reușește să se facă plăcut și să se integreze într-un grup, îți poți face în cele din urmă curaj să mergi la o petrecere – dar rezultatul va fi, cel mai probabil, pe măsura așteptărilor: te vei purta ca un ciudat care nu este plăcut de nimeni. Te vei purta așa pentru că te vei simți așa și pentru că ești pregătit să fii analizat exact așa.

Adevărata încredere de sine, cea pe termen lung, nu vine din ceea ce facem și nici din micile acte de curaj. Încrederea de sine trăiește în Cine Suntem. Și Cine Suntem este determinat de convingerile noastre despre noi înșine, nu de “dovezi” și de judecăți externe.

Reține asta: Mintea subconștientă are convingeri și credințe despre tine care nu se schimbă prea mult prin confirmări și dovezi externe.

Hai să-ți explic: poți fi de exemplu un actor, care reușește o performanță remarcabilă care atrage laude și opinii favorabile din partea publicului. Dacă însă în subconștientul tău ești convins că ești un actor mediocru care a reușit din întâmplare un joc bun, vei aborda și următorul rol cu aceeași ezitare și groază de critici și eșec. Pe de altă parte, dacă nu-ți iese jocul, publicul nu te aplaudă de data asta, dar subconștientul tău este convins că ești strălucit, data viitoare vei aborda un rol cu aceeași atitudine pozitivă și încredere.

Aceasta este adevărata încredere de sine! Cea care rămâne indiferent de rezultatul jocului. Cea care se bazează pe Cine Ești nu pe Ce Faci într-un anumit moment.

Această încredere de sine – sau lipsa ei – se ascunde în subconștientul tău. Credințele pe care le deții în camera întunecată a minții tale influențează tot ceea ce  observi (sau nu observi), atitudinea ta și chiar reacțiile fiziologice.

Hai să-l luăm pe tipul care nu se simte încrezător în preajma femeilor. Clasic, da?! 🙂

Acest tip sfios va intra într-o cameră plină cu femei și “va vedea” cum acestea sunt indiferente ori îl privesc ciudat- și nu va observa nici măcar o femeie interesată. Corpul lui se va simți tensionat, respirația greoaie și mintea o va lua razna. Va încerca însă în mod conștient un act de curaj: va aborda o femeie care poate îl va respinge. Și atunci încrederea lui de sine coboară direct sub nivelul mării. Doar știa de la început că așa se va întâmpla. Și acest scenariu se întâmplă în ciudat orelor pe care le-a petrecut încercând să conștientizeze care îi sunt problemele și cum poate să devină mai curajos.

Singura modalitate de a-ți schimba permanent nivelul de încredere de sine este să lucrezi la nivel subconștient pentru a elibera convingerile limitative și pentru a instala noi credințe pozitive. Care este cea mai sigură cale de comunicare cu mintea subconștienta?( Răspunsul te va surprinde ? )Da, hipnoza este.

Hipnoza știe limba subconștientului și știe cum să comunice direct cu acesta.

Hipnoza este calea, este terapeutul subconștientului.

Pe baza a ce am scris mai sus, folosind hipnoza, poți elibera acel sentiment de încredere scăzută în tine și îțl poți înlocui cu acel sentiment de încredere naturală integrat în Cine Ești. Hipnoza te eliberează de nevoia de circumstanțe, dovezi și confirmări externe.

Ce face hipnoza?

  • Te ajută să-ți atingi adevăratul potențial
  • Te “împacă” cu trecutul și sterge urmele de neîncredere
  • Te ajută să-ți îmbunătățești abilitățile de comunicare
  • Te ajută să dezvolți procese de gândire pozitive, favorabile.

Există câteva lucruri care trebuie amintite atunci când cineva nu se confruntă cu o stimă de sine sănătoasă și dorește să o îmbunătățească cu ajutorul hipnoterapiei. Prima idee de reținut este că lipsa încrederii de sine nu este o stare fixă sau imuabilă; este posibil să se facă schimbări în lucrurile învățate și experimentate în timp.

Cel de-al doilea lucru pe care trebuie să-l reții este că, chiar dacă cineva nu este conștient sau preocupat de asta, stima de sine este afectată de interacțiuni, relații și opiniile altora. Unii psihologi sunt de părere că stima de sine este chiar o consecință a relațiilor interpersonale.

Așa cum am explicat și în prima parte a articolului,  dacă cineva primeste feedback pozitiv, stima de sine va creste, iar invers, daca primește feedback negativ sau respingere a experienței, stima de sine va scădea. Cu alte cuvinte, gradul în care cineva crede că este valabil pentru ceilalți sau gradul în care cineva se simte acceptat de ceilalți este de asemenea o măsură a încrederii lui de sine.

Având în vedere cât de mult încrederea de sine este influențată de ceea ce cred ceilalți oameni, creșterea stimei de sine este un proces care trebuie să se concentreze pe interior, astfel încât rețeta succesului este că schimbările sunt în mod specific schimbări interioare.

Dacă este stabilită în interior, independent de tot ceea ce este extern, poate fi suficient de puternică pentru a contracara sau a combate orice ar putea amenința să o diminueze din exterior.  Hipnoza este o opțiune potrivită și dezirabilă pentru oricine dorește să facă schimbări pozitive pentru încrederea de sine și multe cercetări făcute în cadrul comunității științifice susțin asta.

Un studiu realizat la Universitatea din Stellenbosch din Africa de Sud, la care au participat 120 de studenți, a fost conceput pentru a vedea dacă hipnoza ar putea fi folosită ca un instrument pentru îmbunătățirea imaginii asupra conceptului de sine și creșterea încrederii de sine. Studenții au fost selectați aleatoriu dintr-un total de 564 de studenți.  S-au stabilit în total trei grupuri, două experimentale și unul de control.

Grupul de control este grupul care nu a experimentat hipnoza în cadrul protocolului studiului, pentru a măsura semnificația rezultatelor față de un punct de referință a ceea ce s-ar fi întâmplat dacă hipnoza nu ar fi fost implementată.  Un grup experimental a fost supus unui stil de hipnoză activă, cu sugestii rapide și puternice,  iar celălalt grup a fost expus unor tehnici de relaxare. Ambele grupuri au efectuat sedințe de hipnoză o dată pe săptămână timp de 8 săptămâni.

Grupul de control în schimb a primit un tip de relaxare de bază care nu a inclus nicio tehnică de hipnoterapie.

Rezultatele acestui studiu ai arătat că ambele grupuri experimentale și-au modificat imaginea față de conceptul de sine și au devenit mai încrezătoare în forțele proprii, ca urmare a ședințelor de hipnoză. Grupul de control, în schimb, nu a prezentat modificări majore față de testarea psihologică efectuată înainte de a începe studiul.

Dacă îți dorești să îți crești încrederea de sine și să înveți tehnici puternice care să te ajute să-ți atingi scopurile și să-i ajuți și pe cei din jurul tău, atunci poate e timpul să întâlnești hipnoza și să descoperi adevărata putere a minții tale.

Dacă vrei să afli mai multe despre cum funcționează hipnoza, despre cum funcționează mintea, despre diferitele metode de inducere a stării de transă, despre cum să lucrezi cu copii, cu adulți, despre cum poți folosi hipnoza în controlul și managementul durerii și multe multe altele, te invit atunci la următorul Training Profesional de Hipnoză.

Pentru a te înscrie la următorul Training Profesional de Hipnoză precum și pentru a vedea mai multe detalii și programul pe zile dă click AICI.

Dacă ți-a plăcut, poți chiar să te abonezi la newsletter! Chestia aia de mai jos unde bagi datele tale și apoi dai click pe butonul roșu pe care scrie ‘Mă Abonez’!

PS: Spread the Dragostea! Dă și altora să citească, distribuie mai departe!