Loading

Autohipnoza

autohipnoza

Autohipnoza este probabil cea mai eficientă metodă de transformare și dezvoltare personală. Utilizarea sa ne poate ajuta pentru a rezolva o problemă sau pentru a obține o stare plăcută și naturală de relaxare profundă, o concentrare mentală sporită sau orice alt scop ne dorim.

Pentru a putea discuta despre Authohipoză însă, trebuie însă să o definim mai întâi și să vedem care este diferența dintre hipnoză (hetero hipnoză) și autohipnoză.
Despre Hipnoză am discutat foarte pe larg în acest articol așa că nu vom mai relua decât foarte pe scurt, ideile prezentate acolo.

Diferența majoră dintre autohipnoză și hetero hipnoză, sau ședința de hipnoză condusă de o altă persoană este aceea că în autohipnoză lucrezi singur, fără prezența, ajutorul sau intermedierea nimănui.

Acest aspect este privit ca un avantaj de unii și ca un dezavantaj de alții.

Avantaje și Dezavantaje

Ce-Este-Autohipnoza-2

Cei care îl privesc ca pe un dezavantaj preferă de obicei să fie conduși într-o stare de transă și reacționează mult mai bine, mai rapid atunci când cineva le spune ce să facă. Acest gen de persoane preferă ca altcineva să conducă ședința și să le dea sugestiile dorite.

Cei care îl privesc ca pe un avantaj, din contră, preferă să dețină un control total asupra procesului, de al intrarea în starea de transă și până la finalul ședinței.

Autohipnoza îți oferă această autonomie completă.

Este o cheie care ne ajută să deschidem larg poarta minții noastre subconștiente și să explorăm adâncurile ființei noastre.

Această tehnică este folosită cu predilecție pentru a rezolva anumite probleme sau pentru a crea noi aptitudini sau a dezvolta anumite abilități și mai puțin pentru a descoperi cauzele problemelor.

Este important de reținut că nu este întotdeauna necesar să găsim cauza unei probleme pentru a o putea rezolva. Însă în acele situații în care acest lucru este necesar tehnica cea mai eficientă și cea mai recomandată este Regresia Hipnotică.

Descarcă acest articol în format PDF. Click AICI! descarca

 

Utilizarea Autohipnozei

Ce-Este-Autohipnoza

Poți folosi autohipnoza atât în mod terapeutic cât și ca metodă de dezvoltare personală și profesională.

În momentul de față autohipnoza este folosită la scară largă în domeniul medical, având o arie foarte mare de utilizare, de la tratarea migrenelor, la tratarea anxietății după o intervenție chirurgicală, de la tratara enurezisului nocturn la analgezia post-operatorie la naștere.

Hipnoza şi implicit autohipnoza sunt termeni care de-a lungul timpului în gândirea populară au fost asociați cu trucuri de control al minții, iluzionism, magie, pendul fermecat şi alte mituri cel puțin amuzante. De fapt, autohipnoza este mai puțin misterioasă şi mai mult ştiințifică şi “lumească” decât ai putea să crezi.

Ce este Autohipnoza?

Ce-Este-Autohipnoza4

Cuvântul hipnoză provine din cuvântul grecesc “hypos” care se traduce prin somn. Hipnoza este o abreviere a termenului neuro-hipnotism, care în traducere liberă înseamnă somn al sistemului nervos. Termenul de hipnoză a fost folosit pentru prima dată de către neurochirurgul de origine scoțiană, Dr. James Braid (1976- 1860).

Ca să demitizăm toate credințele populare şi să pornim cu o înțelegere corectă, hipnoza şi implicit autohipnoza nu sunt stări de somn. De fapt, eşti perfect conștient de tine și de ceea ce se întâmplă cu tine sau în jurul tău. Legenda spune că Dr. Braid a regretat instant atunci când a numit această stare drept “hipnoză” pentru că oamenii o privesc automat ca pe o stare de somn, de somn al conștiinței, deci ca pe o stare de inconștiență.
A încercat să schimbe numele dar era prea târziu. Lumea l-a preluat și așa a rămas.

Aşadar, autohipnoza nu este:
– O stare de inconștiență
– Control mental
– Somn profund
– O stare alterată a minții
– O formă de terapie mistică
– Abureală 🙂

Pentru o înțelegere clară şi completă:
– Nu eşti în stare de inconştiență
– Nu adormi
– Nu pierzi controlul
– Nu faci nimic din  ceea ce nu vrei să faci
– Te simți extrem de bine la final 🙂
– Hotărăști singur/ă ce vrei să fii, să ai, să știi, să poți, etc.

Exact ca și în cazul hipnozei, autohipnoza este atât o stare, cât și un proces și se foloseşte de puterea intrinsecă a minții pentru a obține rezultatele dorite.

Cu toții avem un creier și o minte. Acestea sunt astfel create încât să poată fi exploatate la maxim iar autohipnoza ne permite să facem acest lucru. Este metoda care ne ajută să descoperim ce butoane să apăsăm și ce pârghii să mutăm, metaforic vorbind.

Deși poate că sună un pic complex, este de fapt mult mai simplu decât atât.

Un alt mod de a descrie autohipnoza ar fi “inducția hipnotică auto-realizată”. Cu alte cuvinte, mă bag singur într-o stare de transă. Exact ca atunci când ascult o melodie care îmi place foarte mult sau, când urmăresc un film de acțiune sau, când mă îndrăgostesc.

Dacă ai ajuns să citești acest articol și dacă ai rezistat să îl citești până aici știu cu certitudine ceva despre tine: ai o minte deschisă! Și asta este excelent!
Pentru ca orice tehnică de inducție hipnotică, fie ea hipnoză ghidată de un specialist sau o tehnică de autohipnoză prin care lucrezi tu cu tine, este nevoie să ai o minte deschisă.

Ce înseamnă o minte deschisă? Acea stare interioară de atitudine receptivă, non-critică sau și relaxată. Dacă eşti sceptic, neîncrezător şi aştepți să îți dovedească tehnica cum poate face minuni cu mintea ta, îți reamintesc: nu este magie aici. Aşa că, dacă vrei să funcționeze deschide-ți mintea către nou şi încearcă să foloseşti cât mai mult din marea ei putere.

Adică vrei să zici că îmi cer să cred fără să cercetez?
Într-un fel da dar, mai degrabă aș descrie această atitudine ca o stare precum cea pe care o avem când ne trezim dimineața și mergem la pomul de Crăciun să vedem ce cadouri ne-a adus moșul. Mergem cu inima și mintea deschisă, gata să ne bucurăm de ce vom descoperi.

Cum se simte Autohipnoza?

Ce-Este-Autohipnoza-1-1

Când te afli într-o stare de transă, eşti într-o stare mentală diferită, uşor modificată. Reține, eşti tot timpul în control, doar că atenția ta se focalizează, se concentrează pe un singur punct sau stimul și devine extrem de centrată. În această stare de atenție şi concentrare sporită a minții conștiente mintea subconștientă este mult mai receptiva la sugestiile pe care vrei să i le transmiți. Starea se transă este o scurtătură prin care poți să ajungi la subconştientul tău.

Ca să înțelegi mai uşor, îți spun că în multe momente din viața ta ai fost în transă, doar că nu conştientizezi şi nu acorzi atenție conştientă acestor momente:

– Visezi uneori cu ochii deschisi? Ți se întâmplă să te pierzi printre gânduri şi imagini şi să nu mai auzi nimic în jurul tău, să nu mai realizezi cât timp a trecut dar să te simți excelent la final?
– Ți se întâmplă să mergi la teatru, film sau orice spectacol care reuşeşte să te captiveze şi la final îți dai seama ca nu mai ştii pe ce rând ai stat, cine a fost lângă tine sau dacă sala a fost plină?

Ei bine, în astfel de situații te afli într-o stare de transă hipnotică. Acum gândeşte-te că prin autohipnoză îți poți induce singur aceste stări mentale şi mai mult poți să şi alegi cum să te foloseşti de ele.

Poți să foloseşti această transă hipnotică doar pentru a te relaxa, a-ți linişti mintea şi corpul sau pentru a te autovindeca, îmbunătății, dezvolta şi evolua.

Cum funcționează autohipnoza?

 

Autohipnoza este adesea comparată cu meditația deoarece amândouă induc o stare în care gândirea şi procesele mentale conştiente scad în timp ce relaxarea şi focusul cresc. Studii de ultimă oră arată că hipnoza are efecte similare asupra sistemului nervos. Doar că autohipnoza te duce cu un pas mai departe, prin utilizarea unui set de sugestii extrem de eficiente pentru a-ți reprograma mintea folosind imagini şi afirmații.

Scopul principal atât al hipnozei cât și al autohipnozei este acela de a ne ajuta să obținem rezultatele dorite. Acest lucru se realizează prin comunicarea cu mintea Subconștientă și schimbarea, modificare, transformarea sau modificarea unor crezuri existente sau, plantarea, sădirea, înscrierea unor crezuri și valori noi, a unor programe noi.

Atât mintea Conștientă cât și mintea Subconștientă au un set de caracteristici și particularități care le definesc.
Una dintre caracteristicele esențiale ale Subconștientului este că NU face diferența dintre realitate şi ficțiune. Asta înseamnă că, odată ce un mesaj a ajuns în tărâmul subconștientului, acesta îl va lua de bun şi va considera că tot ceea ce simți este perfect adevărat.

Pentru a putea comunica cu Subconștientul trebuie să “ocolim” acea parte a minții conștientă numită “factor critic”. Factorul critic sau capacitatea critică a minții tale te ajută să faci faci diferența între ce este real, adevărat şi în concordanță cu credințele tale şi ceea ce este ficțiune. Reuşind să “ocoleşti” acest factor critic poți pătrunde direct la nivelul minții subconștiente și rescrie astfel tot felul de obiceiuri, comportamente, setări mentale.

Este un truc? Da, este. Însă priveşte-l din următoarea perspectivă: dacă nicotina reuşeşte să îți păcălească creierul să devină dependent de ea, cum este când decizi tu să îți controlezi mintea?

Hai să îți dau un exemplu practic şi eficient prin care îți poți sugestiona rapid mintea în fiecare zi. Psihologul francez Émile Coué a făcut celebrp următoarea sugestie pe care o poți încerca în orice moment, în orice loc:
“În fiecare zi, în orice mod, mă simt din ce în ce mai bine”.

Poți să transformi această frază într-o mantră, pe care să o spui în fiecare dimineață sau în fiecare moment în care ai nevoie să te autosusții mai mult. Ce e important: nu o spune mecanic, nu o repeta de pe rost ca pe un vers dintr-o poezie; imbrac-o cu intenție adevărată, credință şi emoție. Încearcă să vizualizezi rezultatele cu ochii minții. Încearcă să vizualizezi cum te vei simți peste câteva luni după ce te vei simți tot mai bine în fiecare zi.

Autohipnoza funcționează similar exemplului de mai sus. Doar că prin autohipnoză ai posibilitatea de a obține mai mult, de a schimba, a transforma şi a vindeca mai rapid şi pentru totdeauna.

 

Ce poți trata cu ajutorul Autohipnozei?

Ce-Este-Autohipnoza-6

Autohipnoza poate fi utilizată pentru a trata o mare varietate de probleme emoționale, comportamentale, dar şi clinice.

De exemplu, mulți oameni folosesc autohipnoza pentru a face față mai ușor problemelor cotidiene. Autohipnoza poate spori încrederea de sine şi chiar ajuta oamenii să îşi dezvolte noi competențe.

Poate fi folosită de asemenea pentru a depăşi obiceiuri nocive ca fumatul sau mâncatul în exces, dar şi pentru îmbunătățirea performanțelor sportive.

S-a dovedit că autohipnoza este extrem de utilă şi în tratarea de diverse dureri fizice uşoare sau boli cronice. Atenție însă, în cazul bolilor şi durerilor cronice terapia prin autohipnoză se face doar sub îndrumarea unui medic, terapeut, psihoterapeut sau psiholog calificat.

Rezultate excelente ale aplicării autohipnozei au fost raportate în tratarea unor situații cum ar fi:
– anxietatea
– tulburări de stres post-traumatic
– fobii
– atacuri de panică
– dureri cronice
– tulburări comportamentale
– obiceiuri dăunătoare ( fumat, supraalimențație, dependență de alcool)
– insomnie
– depresie
– astm
– enurezis, etc.

Autohipnoza nu înlocuiește tratamentul prescris de medic însă poate fi utilizată cu foarte mare succes în mod complementar, acolo unde este cazul, în tratamente şi terapii clinice.

Într-un studiu publicat în anul 1970 în International Journal of Clinical & Experimental Hypnosis, pe o perioadă de 6 ani, 173 de pacienți care sufereau de astm într-o fază critică au fost tratați prin autohipnoză. La final, 82% dintre aceştia au obținut îmbunătățiri ale stării generale sau remiterea totală a simpomelor.

Într-un alt studiu care a implicat peste 100 de pacienți care sufereau de afecțiuni legate de stres, s-a constatat că 75% au considerat că simptomele lor au fost îmbunătățite dupa 12 săptămâni de practică de autohipnoză, iar apoi într-un an 72% dintre participanți au raportat o remisie completă a simptomelor lor. Studiul a fost publicat în anul 1980 în British Journal of Medicine.

Într-un studiu efectuat pe 20 de persoane s-a comparat folosirea autohipnozei cu o terapie de relaxare în gestionarea anxietății timp de 28 de zile. În ambele grupuri s-a dovedit o reducere semnificativă a simptomelor psihologice şi fizice ale anxietății. Cu toate acestea, grupul pe care s-a aplicat autohipnoza a prezentat o mai mare încredere în efectele pozitive ale tratmentului, un grad mai mare de îmbunătățiri cognitive şi fizice.(Lucy O’Neill, Amanda Barnier şi Kevin McConkey, “Tratarea anxietății cu autohipnoză şi relaxare”, Hipnoză Contemporană, volumul 16, 1999).

În acelaşi studiu apare următoarea concluzie a autorilor: “Diferite studii de caz au raportat utilizarea cu succes a autohipnozei în tratarea tulburărilor de stres post- traumatic, deficiențelor vorbitului în public, simplelor fobii sau tulburărilor de panică. În general, speculațiile anterioare şi constatările empirice sugerează că o creştere a sentimentului de încredere de sine, auto-control şi auto-eficiență poate fi esențială pentru ameliorarea oricărei deficienţe fizice sau mentale.”

 

Ce poți obține cu ajutorul Autohipnozei?

Ce-Este-Autohipnoza-7-1

Până acum am discutat despre utilizarea autohipnozei în domeniul medical și terapeutic. Dar, așa cum spuneam la început, această tehnică poate fi utilizată oricum dorim noi și nu este limitată la un singur mod de folosire.
Tot mai mulți oameni folosesc această tehnică pentru a fi mai buni, mai eficienți, mai rapizi, mai… mult!
Autohipnoza poate fi folosită și este deja folosită cu foarte mare succes pentru dezvoltarea personală și atingerea performanței. Domeniile în care este folosită sunt:
– Sportul
– Îmbunătățirea rezultatelor academice
– Artă
– Obținerea de noi abilități
– Creșterea capacității de concentrare
– Memorie
– etc….

Inainte de a trage cortina si a rezuma concluziile acestui articol, vreau să îți mai las un mic exercițiu de autohipnoză pe care îl poți încerca oricând pentru a testa cum te simți înainte şi după. Ştii deja: simplu, rapid şi super eficient.

Aşadar următorul exercițiu îți va ilustra eficiența sugestiei şi imaginației. Nu-l încerca dacă nu te-am  convins să dai credit autohipnozei.

Pasul 1: Stai jos într-un scaun confortabil şi închide ochii
Pasul 2: Imaginează-ți o lămâie obişnuită, aşa cum o vezi tu. Vizualizează exact dimensiunea, culoarea.
Pasul 3: Imaginează-ți că tai această lămâie la jumătate.
Pasul 4: Observă acum cum se scurge sucul de lămâie din fiecare jumătate de lămâie.
Pasul 5: Alege o bucată de lămâie, adu-o la gură şi muşcă din ea. Simte acum exact gustul, mişcările faciale şi orice altă reacție care apare când încerci gustul lămâii.

Ce este important la acest exercițiu: ca la orice sugestie hipnotică, vizualizează situația, acțiunea şi sentimentul care le însoțeşte.

Concluzii principale:

– Autohipnoza este un intrument terapeutic eficient, care poate să te ajute să depăşeşti probleme psihologice, emoționale sau fizice. Nu este spălare de creier, somn sau stare mistică. In autohipnoză eşti conştient, mereu în control şi poți să ieşi din transa hipnotică atunci când decizi tu. Este o stare naturală şi inofensivă a minții.

–  Autohipnoza poate modifica atitudini, comportamente şi poate spori încrederea de sine şi dezvoltarea de noi competențe. O dată ce înveți această tehnică o poți folosi singur pentru a-ți îndeplini dorința de mai bine, de mai multă linişte şi relaxare, de evoluție constantă.

– Ca orice terapie, autohipnoza are nevoie de timp. Nu te aştepta să te transformi peste noapte. Orice obiectiv ai avea, vei avea nevoie să te concentrezi şi să practici mai multe şedințe pe situația aleasă pentru a atinge rezultatele dezirabile.

La final, îți las următoarea idee care înglobează întreaga putere a autohipnozei: Autohipnoza te poate ajuta să faci din mintea ta cel mai bun prieten, susținător şi partener.

Dacă vrei să înțelegi cum funcționează mintea, dacă vrei să afli care este adevărata putere a minții tale, dacă vrei să înveți una dintre cele mai puternice tehnici de reeducare, schimbare şi dezvoltare mentală atunci sunt convins că vrei să înveți și să știi mai multe despre autohipnoză.

Participă la următorul Seminar Practic de Autohipnoză organizat în colaborare cu Asociția Română de Hipnoză și
– Înveți tehnici de Autohipnoză
– Înveți cum să creezi sugestii și autosugestii care chiar generează transformări și nu doar sună frumos
– Înveți cum funcționează mintea umană și cât de ușor este să preluăm controlul asupra sa
– Primești Scenarii Hipnotice gata făcute pentru tine, pe care le poți utiliza după cum dorești
– Practici și Experimentezi starea de transă hipnotică
– Intri în contact cu Subconștientul tău
- Descoperi noi orizonturi ale minții tale
– Multe altele…

Detalii şi înscriere AICI.

 

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?

Share This
X